Teatrzyk z elementami tańca
Nazwa zajęć | Teatrzyk z elementami tańca |
Wiek uczestników | 6-9 lat |
Termin | Wtorek: 16:00 – 16:45 16:55 – 17:40 |
Numer sali | 9 |
Prowadzący | Marta Szurgot |
Opis zajęć: | |
– Co jest naszym celem, co chcemy osiągnąć z dziećmi? |
Głównym celem zajęć jest integracja grupy, stworzenie zgranego zespołu a tym samym przygotowanie grupy do spektaklu kończącego sezon z jak najlepszym efektem, wykorzystując jak największy potencjał grupy, jej możliwości i zdolności.
Zajęcia teatralne z dziećmi stanowią blok zajęć składający się z: pracy nad tekstem i ruchowo – tanecznych, tworząc przedstawienie zawierające materiał słowno- muzyczny z elementami tańca. Pokaz dla rodziców realizowany na scenie MDK dwa razy w roku, udział w konkursach i innych imprezach okolicznościowych. |
– Czego uczymy, co rozwijamy? | Na zajęciach dzieci uczą się tworzenia krótkich scenek , budowania wybranych postaci, ukazywania ich charakteru, emocji, rozumienia tekstu i sztuki
Poznania innych form wyrażania ekspresji, improwizacji, ćwiczą pamięć, dykcję, interpretację, Poznają bogatą literaturę dziecięcą, wiersze, zabawy tekstem z podziałem na role. Różnorodne formy ćwiczeń i zabaw wpływają dodatnio na kształtowanie pozytywnych cech charakteru. Aktywne uczestnictwo na zajęciach wyrabia umiejętność skupienia i koncentracji na wykonywanej czynności, budzi wiarę we własne możliwości, i ukazuje celowość podejmowanych wysiłków, rozwija silną wolę, kształtuje umiejętność zauważenia innych, poczucie odpowiedzialności, kontaktowania się i współgrania w grupie. Wyrabia pewność siebie, przełamywanie strachu i wstydu przed występami publicznymi, pobudza kreatywność. Wspólne przeżywanie pozytywnych emocji stwarza okazję do świetnej zabawy. |
– Jakich używamy technik / metod? | · Praca w grupie
Techniki aktywizacyjne, różne formy ćwiczeń i zabaw improwizowanych, rytmicznych, muzyczno – ruchowych |
– Jaki jest ogólny plan zajęć? Jak realizujemy zajęcia? |
Praca nad tekstem i jego rozumieniem poprzez recytowanie przez dziecko poszczególnych fragmentów tekstu własnymi słowami
Ruch przy muzyce jako wyraz ekspresji i emocji, -zwrócenie uwagi na dykcję , emocje, przekaz swojego występu Wspólne przeżywanie pozytywnych emocji stwarza okazję do świetnej zabawy. Częste pokazy dla rodziców pod koniec zajęć. |
– Jak nasi wychowankowie mogą przygotować się do zajęć? | Warto zabrać ze sobą:
– luźny, swobodny strój – obuwie na zmianę – wodę do picia. |
Zajęcia teatralne dla najmłodszych zostały stworzone, aby rozbudzić w dzieciach pasję teatralną, pobudzić do twórczego myślenia, kształtować w nich wrażliwość estetyczną i wyobraźnię. Zajęcia przybliżają świat emocji oraz uwrażliwią na drugą osobę i sztukę. Dzieci uczą się pracować w grupie i szanować indywidualność każdej osoby. Pracują nad wstydem, pobudzają odwagę, zdrową pewność siebie i świadomość wartości własnej pomysłowości. Uczestnicy pielęgnują bycie sobą, bycie swobodnym i twórczym. Na zajęciach każdy ma się dobrze czuć oraz znaleźć w teatrze radość i miejsce dla siebie. Dzięki zajęciom dzieci zdobywają wiedzę z zakresu teatru lalkowego, muzycznego i plastycznego. Poznają tajniki pracy reżysera, aktora, scenografa, pracują nad świadomością siebie i własnego ciała, rozwijają wyobraźnię w różnych formach teatralnych, takich jak: teatr cieni czy pantomima. Uczą się panować nad głosem podczas zajęć z podstawy emisji głosu oraz licznych ćwiczeń dykcji. Udoskonalona zostaje również percepcja słuchowa dzieci.
pon. | wt. | śr. | czw. | pt. | sob. | niedz. | |
---|---|---|---|---|---|---|---|
16:10 |