Rytmika cz. 6 – 16.50 i 17.40
Witajcie Moi Wspaniali Muzykanci!
Na dzisiejsze spotkanie przygotowałam dla Was instrumentację znanych przez Was piosenek. Wiem, których piosenek najczęściej słuchacie i śpiewacie dlatego też spróbujemy je zagrać na instrumentach nieco innych ale takich, które posiadacie w waszych domach – szklankach. Jest to dobre ćwiczenie na skupienie uwagi nie tylko podczas gry ale przede wszystkim na wystrojeniu szklanek poprzez nalanie do nich odpowiedniej ilości wody. Stroić – nalewać wodę, będziemy wg. Instrukcji pokazanej na filmie, pomogą Wam przy tym rodzice, nie tylko nalewając wodę ale także śpiewając melodię pięciu dźwięków DO RE MI FA SOL , którą także znają z muzyki lub rytmiki. Jak już nalejecie odpowiednią ilość wody, to spróbujcie zagrać te wszystkie piosenki a jako podpowiedź wysyłam Wam teksty piosenek z kolorkami w jakie szklanki uderzać (kolorki zrobiłam dla Was i odpowiadają ustawieniu szklanek). Zadanie nie jest trudne, a będzie stanowiło wspaniałą zabawę dla całej rodziny. Zadanie znakomicie uwrażliwia na wysokości i barwę dźwięków, skupienie i koncentrację.
Do dzieła Muzykanci!
Kwiecień – plecień
Wlazł kotek na płotek
pliki do pobrania:
http://mdk.zwpek.pl/wp-content/uploads/2020/04/Witajcie-MoRytmika-gra-na-szklankach-starszki-kwiecieńi-Wspaniali-Muzykanci.pdf
Pozdrawiam gorąco
Pani Marta