Teatrzyk z elementami tańca

Nazwa zajęć Teatrzyk z elementami tańca
Wiek uczestników  6-9 lat
Termin Wtorek:
16:00 – 16:45
16:55 – 17:40
Numer sali 9
Prowadzący Marta Szurgot
Opis zajęć:

– Co jest naszym celem, co chcemy osiągnąć z dziećmi?
Głównym celem zajęć jest integracja grupy, stworzenie zgranego zespołu a tym samym przygotowanie grupy do spektaklu kończącego sezon z jak najlepszym efektem, wykorzystując jak największy potencjał grupy, jej możliwości i zdolności.

Zajęcia teatralne z dziećmi stanowią blok zajęć składający się z: pracy nad tekstem i ruchowo – tanecznych, tworząc przedstawienie  zawierające materiał słowno- muzyczny z elementami tańca.

Pokaz dla rodziców realizowany na scenie  MDK dwa razy w roku, udział w konkursach i innych imprezach okolicznościowych.

– Czego uczymy, co rozwijamy? Na zajęciach  dzieci uczą się  tworzenia krótkich scenek , budowania  wybranych postaci, ukazywania ich charakteru, emocji,  rozumienia tekstu i sztuki

Poznania innych form wyrażania ekspresji, improwizacji,

ćwiczą pamięć, dykcję, interpretację,

Poznają bogatą literaturę dziecięcą, wiersze, zabawy tekstem z podziałem na role.

Różnorodne formy ćwiczeń i zabaw wpływają dodatnio na kształtowanie pozytywnych cech charakteru.

Aktywne uczestnictwo na zajęciach wyrabia umiejętność skupienia i koncentracji na wykonywanej czynności, budzi wiarę we własne możliwości, i ukazuje celowość podejmowanych wysiłków, rozwija silną wolę, kształtuje umiejętność zauważenia innych, poczucie odpowiedzialności, kontaktowania się i współgrania w grupie.

Wyrabia pewność siebie, przełamywanie strachu i wstydu przed występami publicznymi, pobudza kreatywność.

Wspólne przeżywanie pozytywnych emocji stwarza okazję do świetnej zabawy.

– Jakich używamy technik / metod? ·         Praca w grupie

Techniki aktywizacyjne, różne formy ćwiczeń i zabaw improwizowanych, rytmicznych, muzyczno – ruchowych

– Jaki jest ogólny plan zajęć?
Jak realizujemy zajęcia?
  Praca nad tekstem i  jego rozumieniem poprzez recytowanie przez dziecko poszczególnych fragmentów tekstu własnymi słowami

Ruch przy muzyce jako wyraz ekspresji i emocji,

-zwrócenie uwagi na dykcję , emocje, przekaz swojego występu

Wspólne przeżywanie pozytywnych emocji stwarza okazję do świetnej zabawy.

Częste pokazy dla rodziców pod koniec zajęć.

– Jak nasi wychowankowie mogą przygotować się do zajęć? Warto zabrać ze sobą:

– luźny, swobodny strój

– obuwie na zmianę

– wodę do picia.

Zajęcia teatralne dla najmłodszych zostały stworzone, aby rozbudzić w dzieciach pasję teatralną, pobudzić do twórczego myślenia, kształtować w nich wrażliwość estetyczną i wyobraźnię. Zajęcia przybliżają świat emocji oraz uwrażliwią na drugą osobę i sztukę. Dzieci uczą się pracować w grupie i szanować indywidualność każdej osoby. Pracują nad wstydem, pobudzają odwagę, zdrową pewność siebie i świadomość wartości własnej pomysłowości. Uczestnicy pielęgnują bycie sobą, bycie swobodnym i twórczym. Na zajęciach każdy ma się dobrze czuć oraz znaleźć w teatrze radość i miejsce dla siebie. Dzięki zajęciom dzieci zdobywają wiedzę z zakresu teatru lalkowego, muzycznego i plastycznego. Poznają tajniki pracy reżysera, aktora, scenografa, pracują nad świadomością siebie i własnego ciała, rozwijają wyobraźnię w różnych formach teatralnych, takich jak: teatr cieni czy pantomima. Uczą się panować nad głosem podczas zajęć z podstawy emisji głosu oraz licznych ćwiczeń dykcji. Udoskonalona zostaje również percepcja słuchowa dzieci.

pon.wt.śr.czw.pt.sob.niedz.
16:10