Rysunek i malarstwo- grupa piątkowa cz.2

Przesyłam zadanie, które może posłużyć do ćwiczenia pamięci wzrokowej. Pragnę pobudzić waszą wyobraźnię. Spójrzcie na okno w waszym pokoju lub na balkon, jeśli go macie. Wyobraźcie sobie, że rosną tam w skrzynce lub doniczce wiosenne kwiaty. Zadanie polega na namalowaniu farbami, jakimi dysponujecie w domu, opisanej wyżej kompozycji.
Przesyłam podpowiedź – zdjęcie wiosennej, kwiatowej dekoracji na tle okna.
Zacznijcie od wykonania na grubszym papierze szkicu pędzlem za pomocą bardzo rozrzedzonej farby, swobodnie dokonując poprawek.
Ta kompozycja, ma być malowana bardzo swobodnie. Pamiętajcie, że kwiaty są na pierwszym planie i wymagają szczegółowego dopracowana, a to co za oknem i stanowi plan najdalszy, ma być zamglone. Postarajcie się,by biel papieru nie była zgaszona w miejscu okna
Wykonując to zadanie przekonacie się, że malarz decyduje o tym jak zorganizuje przestrzeń swojej kompozycji, przekazuje odbiorcy swoje spojrzenie na otaczającą go rzeczywistość. Malarstwo może stać się nośnikiem wrażeń i uczuć malarza oraz być narzędziem jego komunikowania się z innymi, więc proponuję pokazanie efektów pracy waszym bliskim.
Pozdrawiam,
Pani Ania