Rysunek i malarstwo – pracownia Magdaleny Mierzejewskiej
Nazwa zajęć | Rysunek i Malarstwo – Pracownia Magdaleny Mierzejewskiej |
Wiek uczestników | 7-8 lat / 9-13 lat / 14-19 lat |
Termin | Środa: 15:00 – 16:30 (9-13 lat) GR. I 16:35 – 18:05 (9-13 lat) GR. II 18:10-19:40 (9-13 lat) GR. III Czwartek: 15:40-17.10 (7-8 lat) Piątek: 15:40-17:10 (9-13 lat) GR. IV 17:15 -18:45 (14-19 lat) |
Numer sali | 7 |
Prowadzący | Magdalena Mierzejewska |
Opis zajęć: | |
– Co jest naszym celem, co chcemy osiągnąć z dziećmi? |
Rozwijanie talentu plastycznego i myślenia twórczego. Rozbudzanie i rozwijanie zainteresowań. Umożliwienie działań plastycznych. Zapoznanie z wieloma technikami plastycznymi. Wprowadzenie uczniów w świat odbioru dzieł sztuki. Inspirowanie do wyrażania ekspresji i przekształcania jej w działania twórcze.
Rozbudzanie twórczej postawy wobec siebie i świata. Nauka rozwiązywania napotkanych problemów. Nauka przyjmowania sukcesów i porażek. Rozwijanie umiejętności społecznych przez zdobywanie doświadczeń we współżyciu i współdziałaniu w grupie rówieśniczej. Kształcenie poczucia tożsamości narodowej Współpraca i pomoc innym. Pobudzenie dociekliwości, pomysłowości i chęci działań praktycznych |
– Czego uczymy, co rozwijamy? | Uczeń systematycznie biorący udział w zajęciach zna liczne techniki rysunkowe i malarskie oraz inne i umie posługiwać się nimi, potrafi twórczo interpretować temat, ma wyrobiony smak artystyczny i potrafi formułować oceny estetyczne, bierze udział w konkursach plastycznych nabiera wytrwałości w dążeniu do celu, wdraża się do systematyczności, punktualności, obowiązkowości i szlachetnej rywalizacji, nawiązuje więzi z rówieśnikami, potrafi aktywnie wykorzystywać wolny czas w obszarze sztuk plastycznych i kultury, umie odnaleźć się w rzeczywistości narodowej i kulturowej, szanuje twórców i ich dorobek artystyczny |
– Jakich używamy technik / metod? |
|
– Jaki jest ogólny plan zajęć? Jak realizujemy zajęcia? |
Dostarczenie takich form aktywności plastycznej, które będą wspomagać harmonijny rozwój dziecka. Umożliwienie rozwoju talentu plastycznego, zaproponowanie działań rysunkowych (rysowania ołówkiem, węglem, flamastrem) i malarskich w różnych technikach, okazjonalnie także działań w obszarze innych technik plastycznych, w tym technik eksperymentalnych i realizowanie indywidualnych pomysłów plastycznych uczniów |
– Jak nasi wychowankowie mogą przygotować się do zajęć? | – ubrać się w strój, który przez zabrudzenie na zajęciach nie straci swoich walorów
– wziąć obuwie na zmianę – wziąć wodę do picia. |
pon. | wt. | śr. | czw. | pt. | sob. | niedz. | |
---|---|---|---|---|---|---|---|
15:30 | |||||||
15:45 | |||||||
17:15 | |||||||
17:30 |