Co jest naszym celem, co chcemy osiągnąć z dziećmi?
Realizacja autorskiego planu w oparciu o stworzony program realizacji zajęć z żywej historii i archeologii eksperymentalnej. Rozwój umiejętności związanych z podejmowaniem poszukiwań i rozwiązań, zagadnień historycznych, aż po ich realizację i ocenę.
Czego uczymy, co rozwijamy?
- umiejętności pracy zespołowej
- formułowania problemów, celów oraz wniosków
- planowania i organizacji pracy
- poszukiwania różnych źródeł
- analitycznego i kreatywnego myślenia
- przetwarzania informacji efektywnego wykorzystania posiadanych zasobów
Jakich używamy technik / metod?
- Praca w grupie
- Wykorzystanie elementów archeologii doświadczalnej i rzemiosła historycznego
Jaki jest ogólny plan zajęć? Jak realizujemy zajęcia?
Na zajęciach dzieci dowiedzą się jak Interpretować źródła historyczne co to jest chronologia, archeologia, jak budować repliki przedmiotów zabytkowych. Poćwiczymy szermierkę, musztrę historyczną i inne umiejętności.
Jak nasi wychowankowie mogą przygotować się do zajęć?
Warto zabrać ze sobą:
- luźny, swobodny strój (czasem roboczy)
- obuwie na zmianę
- wodę do picia