Oferta zajęć MDK

Teatrzyk z elementami tańca 

Wiek uczestników 6 - 9 lat
Wtorek 16:00 - 16:45, 16:55 - 17:40
Prowadzący Marta Szurgot
Numer sali 9

Zajęcia teatralne dla najmłodszych zostały stworzone, aby rozbudzić w dzieciach pasję teatralną, pobudzić do twórczego myślenia, kształtować w nich wrażliwość estetyczną i wyobraźnię. Zajęcia przybliżają świat emocji oraz uwrażliwią na drugą osobę i sztukę. Dzieci uczą się pracować w grupie i szanować indywidualność każdej osoby. Pracują nad wstydem, pobudzają odwagę, zdrową pewność siebie i świadomość wartości własnej pomysłowości. Uczestnicy pielęgnują bycie sobą, bycie swobodnym i twórczym. Na zajęciach każdy ma się dobrze czuć oraz znaleźć w teatrze radość i miejsce dla siebie. Dzięki zajęciom dzieci zdobywają wiedzę z zakresu teatru lalkowego, muzycznego i plastycznego. Poznają tajniki pracy reżysera, aktora, scenografa, pracują nad świadomością siebie i własnego ciała, rozwijają wyobraźnię w różnych formach teatralnych, takich jak: teatr cieni czy pantomima. Uczą się panować nad głosem podczas zajęć z podstawy emisji głosu oraz licznych ćwiczeń dykcji. Udoskonalona zostaje również percepcja słuchowa dzieci.

Co jest naszym celem, co chcemy osiągnąć z dziećmi?

Głównym celem zajęć jest integracja grupy, stworzenie zgranego zespołu a tym samym przygotowanie grupy do spektaklu kończącego sezon z jak najlepszym efektem, wykorzystując jak największy potencjał grupy, jej możliwości i zdolności.
Zajęcia teatralne z dziećmi stanowią blok zajęć składający się z: pracy nad tekstem i ruchowo – tanecznych, tworząc przedstawienie zawierające materiał słowno- muzyczny z elementami tańca.

Pokaz dla rodziców realizowany na scenie MDK dwa razy w roku, udział w konkursach i innych imprezach okolicznościowych.

Czego uczymy, co rozwijamy?

  • Na zajęciach dzieci uczą się tworzenia krótkich scenek , budowania wybranych postaci, ukazywania ich charakteru, emocji, rozumienia tekstu i sztuki
  • Poznania innych form wyrażania ekspresji, improwizacji,
  • Ćwiczą pamięć, dykcję, interpretację,
  • Poznają bogatą literaturę dziecięcą, wiersze, zabawy tekstem z podziałem na role.

Różnorodne formy ćwiczeń i zabaw wpływają dodatnio na kształtowanie pozytywnych cech charakteru.

Aktywne uczestnictwo na zajęciach wyrabia umiejętność skupienia i koncentracji na wykonywanej czynności, budzi wiarę we własne możliwości, i ukazuje celowość podejmowanych wysiłków, rozwija silną wolę, kształtuje umiejętność zauważenia innych, poczucie odpowiedzialności, kontaktowania się i współgrania w grupie.

Wyrabia pewność siebie, przełamywanie strachu i wstydu przed występami publicznymi, pobudza kreatywność.

Wspólne przeżywanie pozytywnych emocji stwarza okazję do świetnej zabawy.

Jakich używamy technik / metod?

  • Praca w grupie
  • Techniki aktywizacyjne, różne formy ćwiczeń i zabaw improwizowanych, rytmicznych, muzyczno – ruchowych

Jaki jest ogólny plan zajęć? Jak realizujemy zajęcia?

  • Praca nad tekstem i jego rozumieniem poprzez recytowanie przez dziecko poszczególnych fragmentów tekstu własnymi słowami
  • Ruch przy muzyce jako wyraz ekspresji i emocji,
  • Zwrócenie uwagi na dykcję , emocje, przekaz swojego występu
  • Wspólne przeżywanie pozytywnych emocji stwarza okazję do świetnej zabawy.
  • Częste pokazy dla rodziców pod koniec zajęć.

Jak nasi wychowankowie mogą przygotować się do zajęć?

Warto zabrać ze sobą:

  • luźny, swobodny strój
  • obuwie na zmianę
  • wodę do picia
Wiek uczestników 6 - 9 lat
Wtorek 16:00 - 16:45, 16:55 - 17:40
Prowadzący Marta Szurgot
Numer sali 9